Klachtenregeling – Beweegzaam
Versie: 1.0 – [13-08-2025]
1. Inleiding
Beweegzaam streeft naar de best mogelijke zorg voor al onze clienten. Toch kan het voorkomen
dat u niet tevreden bent over een behandeling of de manier waarop u bent behandeld. Wij
vinden het belangrijk dat u uw klacht kenbaar maakt, zodat wij samen naar een oplossing
kunnen zoeken en onze zorg waar nodig kunnen verbeteren.
Deze klachtenregeling is opgesteld conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg
(Wkkgz).
2. Doel van de regeling
• Het bieden van een duidelijke en toegankelijke procedure voor het indienen en
behandelen van klachten.
• Het waarborgen van een zorgvuldige, vertrouwelijke en tijdige afhandeling.
• Het gebruiken van klachten als input voor kwaliteitsverbetering (PDCA-cyclus).
3. Hoe kunt u een klacht indienen?
U kunt een klacht op de volgende manieren indienen:
• Mondeling bij uw behandelend therapeut.
• Mondeling of schriftelijk bij de praktijkhouder van Beweegzaam.
• Per e-mail naar info@beweegzaam.nl
• Door een kaartje in de verbeterbus op locatie
Vermeld in uw klacht:
• Uw naam en contactgegevens.
• De naam van de betrokken therapeut (indien van toepassing).
• Een omschrijving van de klacht en de datum/omstandigheden.
4. Behandeling van de klacht
1. Ontvangstbevestiging – Binnen 5 werkdagen ontvangt u een bevestiging dat wij uw
klacht hebben ontvangen.
2. Bespreking – Wij nodigen u uit voor een gesprek om de klacht te bespreken en samen
naar een oplossing te zoeken.
3. Reactie – Binnen 6 weken ontvangt u schriftelijk onze reactie op uw klacht. Hierin staat
ons standpunt, eventuele afspraken en verbeteracties.
4. Verlenging termijn – Indien nodig kan deze termijn met maximaal 4 weken worden
verlengd. U wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld met uitleg.
5. Niet tevreden met de afhandeling?
Niet tevreden met de afhandeling?
Indien u niet tevreden bent over de uitkomst of de behandeling van uw klacht kunt u zich wenden tot:
Het Kwaliteitsregister Paramedici via www.kwaliteitsregisterparamedici.nl, 030-3100929 of info@klachtenloketparamedici.nl als het gaat om ergotherapie of logopedie.
De Stichting Keurmerk Fysiotherapie via 038-3031600 of Klacht@keurmerkfysiotherapie.nl als het gaat om fysiotherapie.
Via deze instanties kunt u ook kosteloos gebruikmaken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
6. Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Alleen personen die direct betrokken zijn bij de
klacht of bij de afhandeling daarvan, hebben toegang tot de informatie.
7. Registratie en evaluatie
• Alle klachten worden geregistreerd in het interne klachtenregister.
• Jaarlijks evalueren wij de klachten en verbeteracties tijdens een teamoverleg, waarbij wij
de PDCA-cyclus toepassen om structureel van feedback te leren.
8. Contactgegevens
Beweegzaam
Daendelsstraat 40a
5018 ES Tilburg
0135434579
info@beweegzaam.nl
www.beweegzaam.nl