Klachtenregeling – Beweegzaam

Versie: 1.0 – [13-08-2025]


1. Inleiding

Beweegzaam streeft naar de best mogelijke zorg voor al onze clienten. Toch kan het voorkomen

dat u niet tevreden bent over een behandeling of de manier waarop u bent behandeld. Wij

vinden het belangrijk dat u uw klacht kenbaar maakt, zodat wij samen naar een oplossing

kunnen zoeken en onze zorg waar nodig kunnen verbeteren.

Deze klachtenregeling is opgesteld conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

(Wkkgz).

2. Doel van de regeling

• Het bieden van een duidelijke en toegankelijke procedure voor het indienen en

behandelen van klachten.

• Het waarborgen van een zorgvuldige, vertrouwelijke en tijdige afhandeling.

• Het gebruiken van klachten als input voor kwaliteitsverbetering (PDCA-cyclus).


3. Hoe kunt u een klacht indienen?

U kunt een klacht op de volgende manieren indienen:

• Mondeling bij uw behandelend therapeut.

• Mondeling of schriftelijk bij de praktijkhouder van Beweegzaam.

• Per e-mail naar info@beweegzaam.nl

• Door een kaartje in de verbeterbus op locatie


Vermeld in uw klacht:

• Uw naam en contactgegevens.

• De naam van de betrokken therapeut (indien van toepassing).

• Een omschrijving van de klacht en de datum/omstandigheden.


4. Behandeling van de klacht

1. Ontvangstbevestiging – Binnen 5 werkdagen ontvangt u een bevestiging dat wij uw

klacht hebben ontvangen.

2. Bespreking – Wij nodigen u uit voor een gesprek om de klacht te bespreken en samen

naar een oplossing te zoeken.

3. Reactie – Binnen 6 weken ontvangt u schriftelijk onze reactie op uw klacht. Hierin staat

ons standpunt, eventuele afspraken en verbeteracties.

4. Verlenging termijn – Indien nodig kan deze termijn met maximaal 4 weken worden

verlengd. U wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld met uitleg.

5. Niet tevreden met de afhandeling?

Niet tevreden met de afhandeling?
Indien u niet tevreden bent over de uitkomst of de behandeling van uw klacht kunt u zich wenden tot:

Via deze instanties kunt u ook kosteloos gebruikmaken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.

6. Vertrouwelijkheid

Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Alleen personen die direct betrokken zijn bij de

klacht of bij de afhandeling daarvan, hebben toegang tot de informatie.


7. Registratie en evaluatie

• Alle klachten worden geregistreerd in het interne klachtenregister.

• Jaarlijks evalueren wij de klachten en verbeteracties tijdens een teamoverleg, waarbij wij

de PDCA-cyclus toepassen om structureel van feedback te leren.


8. Contactgegevens

Beweegzaam

Daendelsstraat 40a

5018 ES Tilburg

0135434579

info@beweegzaam.nl

www.beweegzaam.nl

Tilburg Armhoef

Daendelsstraat 40a


5018 ES Tilburg



Tilburg Armhoef

Daendelsstraat 40a


5018 ES Tilburg



Tilburg Armhoef

Daendelsstraat 40a


5018 ES Tilburg



Tilburg Armhoef

Daendelsstraat 40a


5018 ES Tilburg



Tilburg Noord

Bartokstraat 131


5011 JB Tilburg
Basisschool De Vlashof

Tilburg Noord

Bartokstraat 131


5011 JB Tilburg
Basisschool De Vlashof

Tilburg Noord

Bartokstraat 131


5011 JB Tilburg
Basisschool De Vlashof

Tilburg Noord

Bartokstraat 131


5011 JB Tilburg
Basisschool De Vlashof

Goirle – Rillaersebaan

Rillaersebaan 75
5053 EA Goirle
Locatie Sterk Huis

Goirle – Rillaersebaan

Rillaersebaan 75
5053 EA Goirle
Locatie Sterk Huis

Goirle – Rillaersebaan

Rillaersebaan 75
5053 EA Goirle
Locatie Sterk Huis

Goirle – Rillaersebaan

Rillaersebaan 75
5053 EA Goirle
Locatie Sterk Huis

Goirle – De Keyzer

Dr. Doctor Keyzerlaan 23
5051 PB Goirle

Goirle – De Keyzer

Dr. Doctor Keyzerlaan 23
5051 PB Goirle

Goirle – De Keyzer

Dr. Doctor Keyzerlaan 23
5051 PB Goirle

Goirle – De Keyzer

Dr. Doctor Keyzerlaan 23
5051 PB Goirle

©

2025

Beweegzaam.

Alle rechten voorbehouden.